Ford Ranger Forum - Forums for Ford Ranger enthusiasts!

Go Back   Ford Ranger Forum - Forums for Ford Ranger enthusiasts! > > >
Forgot Password? Join Us!

Welcome to Ford Ranger Forum

Reply
 
Thread Tools Search this Thread

  #346  
Old 11-20-2014, 07:19 PM
SB03Ranger SB03Ranger is offline
checking the weather
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 2,316
Default Re: Anyone into body building?

Been a while since ive posted on here and this thread.

Update on myself

Changed up workout to intense heavy lifts with mild cardio before the lifts. Got my weight up to 206. Strongest ive been in a while trying to set a new personal best of 300 incline by xmas but idk if i'll make it. but gaining great mass and shape.

Supps, are Pro complex gainer, The Curse Pre, Blue up test, and normal vitamins, zma, fish oil etc.
__________________
its a Ranger
Reply With Quote
  #347  
Old 11-20-2014, 07:53 PM
pcityranger pcityranger is offline
Ford Ranger Driver
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,206
Default

I did power lifting through high school and made it to regionals but never state. At 17 years old, I paused bench 290 and clean and jerked 245. The jerk is what held me back. That was at 179 pounds. Was undefeated all four years even moving up weight classes starting from 129 freshmen year lol.

Now 22 and bench around 385-395 and quit doing clean and jerks. (Have not maxed out, been a little nervous too lol) Too aggressive of a lift to do if I'm not competing, the clean and jerk that is. My squat has been bad, have dealt with a toe injury for the past couple years and has severely limited my progress. My legs are massive tho, was always called tree trunks. I probably bench as much as I squat but I hope to soon change that. Slowly but surely making progress lately now that everything is back to normal. Deadlifts were around 450.

No supplements other than a pre workout. Currently 220 pounds but want to lean a bit to 205 and have more definition. ----------
__________________
2004 4.0 4x4 5spd xlt with 175k 4.10 axles, extended cab, cranked t-bars (not maxed), painted black interior, 32x11.5x15 bfg a/t and procomp steel rims
60/40 mod with a shorty console

Last edited by pcityranger; 11-20-2014 at 07:55 PM.
Reply With Quote
  #348  
Old 11-21-2014, 07:55 PM
tredeh tredeh is offline
I almost bought a chevy
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 3,727
Default

Just finished training. Back and biceps. Did four sets of pull-ups, three sets of Rose, two sets of barbell curls, and two sets of hammer curls. Would you guys like to get post workout? Sometimes I'll just have some milk, but Bojangles is always good
__________________
1996 ranger 3.0 extended cab 2wd straight shift SOLD 6/13/15

2003 f150 4.2 regular cab 2wd straight shift still in the driveway

1998 f150 4.2 regular cab 2wd automatic daily driver
Reply With Quote
  #349  
Old 11-23-2014, 02:37 PM
Beer4Blood Beer4Blood is offline
Liking the Ford Ranger Forum
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 24
Default

Must be pretty ripped to do 385-395 ( which one is it btw??) And only 220.... You got a hundred pounds on all my workout weight and I'm only about ten to twelve percent body fat. And weigh 210 yesterday.....
Reply With Quote
  #350  
Old 11-24-2014, 02:36 PM
03RangerFX4 03RangerFX4 is offline
Ford Ranger Driver
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,678
Send a message via Yahoo to 03RangerFX4
Default

Quote:
Originally Posted by SB03Ranger View Post
Been a while since ive posted on here and this thread.

Update on myself

Changed up workout to intense heavy lifts with mild cardio before the lifts. Got my weight up to 206. Strongest ive been in a while trying to set a new personal best of 300 incline by xmas but idk if i'll make it. but gaining great mass and shape.

Supps, are Pro complex gainer, The Curse Pre, Blue up test, and normal vitamins, zma, fish oil etc.
I wouldn't take fish oil. There was a study done about a year ago and it found that males are at 60 percent greater chance of getting prostate cancer. My doctor told me to immediately stop taking fish oil. I read the study in the American journal of medicine.
__________________
2003 Ford Ranger 4 Door 4x4 FX4 4.0L
2015 Ford Focus
Reply With Quote
  #351  
Old 11-24-2014, 02:47 PM
Beer4Blood Beer4Blood is offline
Liking the Ford Ranger Forum
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 24
Default

Hmmm prostate cancer or gains??? Hmmmm....... Nope easy GAINS!!!> anything
Reply With Quote
  #352  
Old 11-24-2014, 02:56 PM
03RangerFX4 03RangerFX4 is offline
Ford Ranger Driver
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,678
Send a message via Yahoo to 03RangerFX4
Default

Quote:
Originally Posted by Beer4Blood View Post
Hmmm prostate cancer or gains??? Hmmmm....... Nope easy GAINS!!!> anything
Risk of prostate cancer
__________________
2003 Ford Ranger 4 Door 4x4 FX4 4.0L
2015 Ford Focus
Reply With Quote
  #353  
Old 11-24-2014, 03:47 PM
Beer4Blood Beer4Blood is offline
Liking the Ford Ranger Forum
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 24
Default

Gains!!!!!!! Ftw!!!!!!
Reply With Quote
  #354  
Old 01-28-2015, 03:58 PM
Socalranger99 Socalranger99 is offline
Liking the Ford Ranger Forum
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 26
Default

Legs last night chest and arms today !!!! #getbig
Reply With Quote
  #355  
Old 01-29-2015, 06:58 AM
RoberticusMaximus RoberticusMaximus is offline
<<< Husky the High Dog!
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 6,965
Default Re: Anyone into body building?

wanted to do legs last night, but a neighbor had a water supply line in the front yard bust. wound up digging it up for her lol, good cardio for about 15 minutes
gonna do back/bis tonight
Reply With Quote
  #356  
Old 01-29-2015, 07:01 AM
tredeh tredeh is offline
I almost bought a chevy
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 3,727
Default

Have today off&hellip; Don't know what I'm going to do. Been avoiding the gym, too crowded for my taste this time of year.
__________________
1996 ranger 3.0 extended cab 2wd straight shift SOLD 6/13/15

2003 f150 4.2 regular cab 2wd straight shift still in the driveway

1998 f150 4.2 regular cab 2wd automatic daily driver
Reply With Quote
  #357  
Old 01-29-2015, 07:16 AM
RoberticusMaximus RoberticusMaximus is offline
<<< Husky the High Dog!
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 6,965
Default Re: Anyone into body building?

yep, don't like the new years crowd that ruin it for the regulars lol! i do it all at home now cause of that crap, gonna build a rack up against the back wall of my garage to try and save some space.
Reply With Quote
  #358  
Old 01-29-2015, 09:44 AM
Socalranger99 Socalranger99 is offline
Liking the Ford Ranger Forum
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 26
Default

Yeah by March\April the crowds will be gone can't wait
Reply With Quote
  #359  
Old 01-29-2015, 05:39 PM
ZacktheBlackRanger ZacktheBlackRanger is offline
Sure, why not.
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 312
Default

Quote:
Originally Posted by RoberticusMaximus View Post
yep, don't like the new years crowd that ruin it for the regulars lol! i do it all at home now cause of that crap, gonna build a rack up against the back wall of my garage to try and save some space.
I just joined a gym because I don't have enough equipment at home. Price of a membership < price of upgrading home gym.

Even though I joined in January, I'm not gonna be one to drop out after two months. My workout partner is a guy I work with everyday. He won't let me quit, and I won't let me quit. Did legs tonight.
__________________
2007 XLT Supercab 4X4 V6 4.0L SOHC 5 Speed
285/75/16 Ironman A/T's on M/K Classic Baja's
PA 3" Body Lift - 2" Tbar crank
Thrush Welded 17651 muffler
Blue painted interior - Blue headlight mod
Blinker mod - Throttle cable mod

------------
Quote:
Originally Posted by Fordzilla80 View Post
If a chart said you were straight, but you know you like dick, would you still believe the chart?
Reply With Quote
  #360  
Old 01-30-2015, 07:17 AM
RoberticusMaximus RoberticusMaximus is offline
<<< Husky the High Dog!
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 6,965
Default Re: Anyone into body building?

Quote:
Originally Posted by ZacktheBlackRanger View Post
I just joined a gym because I don't have enough equipment at home. Price of a membership < price of upgrading home gym.

Even though I joined in January, I'm not gonna be one to drop out after two months. My workout partner is a guy I work with everyday. He won't let me quit, and I won't let me quit. Did legs tonight.
i've made my money back on purchasing off CL long ago. & i'm not talking about the serious lifters like you guys, you know the type i'm referring to lol
Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
J.T.'s Ranger Building J.T. Project Logs 6 09-08-2013 07:22 PM
Building 2.3 from scratch KnuckleBeast 4-Cylinder Tech 16 05-08-2013 06:30 PM
building a muffler??? rangerman1 Exhaust and Mufflers 0 12-18-2012 07:36 AM
Help building 2.3L Lking15 4-Cylinder Tech 1 07-17-2012 04:45 PM
HELP!!! Building a sub box Stringer Audio / Video 4 09-20-2010 10:01 AM