Ford Ranger Forum - Forums for Ford Ranger enthusiasts!

Go Back   Ford Ranger Forum - Forums for Ford Ranger enthusiasts! >
Forgot Password? Join Us!

Welcome to Ford Ranger Forum

Showing results 1 to 25 of 119
Search took 0.02 seconds.
Search: Posts Made By: AnthonyWalter
Forum: Drivetrain Tech 07-25-2013, 05:32 PM
Replies: 7
Views: 837
Posted By AnthonyWalter
I have the entire truck to take everything from....

I have the entire truck to take everything from. So everything that came with my buddy's, that has anything to do with the drivetrain I can have. If the motor was good. I'd swap it all over and not...
Forum: Drivetrain Tech 07-25-2013, 05:07 PM
Replies: 7
Views: 837
Posted By AnthonyWalter
I'm guessing haha. I don't know the name. It's...

I'm guessing haha. I don't know the name. It's the shaft going from the motor into the transmission.

----------



His motor is a 2.8 and mine Is a 4.0. I even called up my local ford...
Forum: Drivetrain Tech 07-25-2013, 04:46 PM
Replies: 7
Views: 837
Posted By AnthonyWalter
Auto to Manual tranny swap

I have a 92 ranger with a 4 speed auto trans. The front pump seal went out on it and I got a buddy who's giving me a 5 speed out of his 84 2.8. My main question was, would I have to swap the drive...
Forum: Drivetrain Tech 04-06-2013, 04:15 AM
Replies: 0
Views: 663
Posted By AnthonyWalter
speedo cable removal

Hi. Im helping my buddy drop the tranny from his 95 mazda b2300 with a 5 speed. We got the tranny completely off but were just trying to get the speedo cable off. We spent 3 hours messing with it...
Forum: Exhaust and Mufflers 03-31-2013, 05:16 PM
Replies: 87
Views: 2,733
Posted By AnthonyWalter
My echaust before cats ...

My echaust before cats

https://www.youtube.com/watch?v=w7IKthDzGxM&feature=youtube_gdata_player
Forum: Exhaust and Mufflers 03-30-2013, 01:10 PM
Replies: 87
Views: 2,733
Posted By AnthonyWalter
Will do. I gotta do it tomorrowd

Will do. I gotta do it tomorrowd
Forum: Exhaust and Mufflers 03-29-2013, 10:24 PM
Replies: 87
Views: 2,733
Posted By AnthonyWalter
Im gonna hollow out the cats.

Im gonna hollow out the cats.
Forum: Western Region 03-28-2013, 01:42 AM
Replies: 171
Views: 15,874
Posted By AnthonyWalter
Burlington, wa. About 30 min south of bellingham.

Burlington, wa. About 30 min south of bellingham.
Forum: Exhaust and Mufflers 03-28-2013, 01:21 AM
Replies: 87
Views: 2,733
Posted By AnthonyWalter
Thanks man. Idk why though. Lol the owner before...

Thanks man. Idk why though. Lol the owner before me was a 60+ year ols man. And there was nothing done to it except a bunch of scratches from yard work
Forum: Exhaust and Mufflers 03-28-2013, 01:16 AM
Replies: 87
Views: 2,733
Posted By AnthonyWalter
https://www.youtube.com/watch?v=TqMPFrIgGkM&featur...

https://www.youtube.com/watch?v=TqMPFrIgGkM&feature=youtube_gdata_player

My old truck. My buddy is talking at first.

----------



Somebody found a keeper lol.
Forum: Exhaust and Mufflers 03-28-2013, 01:08 AM
Replies: 87
Views: 2,733
Posted By AnthonyWalter
Ohh okay. Hang on

Ohh okay. Hang on
Forum: Exhaust and Mufflers 03-28-2013, 01:06 AM
Replies: 87
Views: 2,733
Posted By AnthonyWalter
I probably will to. Lol

I probably will to. Lol
Forum: Exhaust and Mufflers 03-28-2013, 01:06 AM
Replies: 87
Views: 2,733
Posted By AnthonyWalter
How do you post vids? Ive got one of my other...

How do you post vids? Ive got one of my other truck with the glass pack. But idk how to post it
Forum: Exhaust and Mufflers 03-28-2013, 01:02 AM
Replies: 87
Views: 2,733
Posted By AnthonyWalter
That sounds pretty good atreyu.

That sounds pretty good atreyu.
Forum: Exhaust and Mufflers 03-28-2013, 12:58 AM
Replies: 87
Views: 2,733
Posted By AnthonyWalter
Thats kinda what mine sounds like. Just alot...

Thats kinda what mine sounds like. Just alot louder. Because i didnt run the pipe back far enough though.
Forum: Exhaust and Mufflers 03-28-2013, 12:56 AM
Replies: 87
Views: 2,733
Posted By AnthonyWalter
Nice. I have an 18 in glasspack sittin in my...

Nice. I have an 18 in glasspack sittin in my Shop. But i dont know if i like the sound.
Forum: Exhaust and Mufflers 03-28-2013, 12:52 AM
Replies: 87
Views: 2,733
Posted By AnthonyWalter
At ranger up: have you had a 4.0? Just curious....

At ranger up: have you had a 4.0? Just curious. Because i dont wanna mess up my truck just for some noise
Forum: Exhaust and Mufflers 03-28-2013, 12:47 AM
Replies: 87
Views: 2,733
Posted By AnthonyWalter
At ranger up: i thought you needed back pressure...

At ranger up: i thought you needed back pressure in everything except a v8. Or was that diesel. I cant remember
Forum: Exhaust and Mufflers 03-28-2013, 12:45 AM
Replies: 87
Views: 2,733
Posted By AnthonyWalter
I now its illegal. Those are the two reasons im...

I now its illegal. Those are the two reasons im holding back. Ive been busted a few times for illegal mods a few times. All before graduating high school. So im gonna try to keep a clean slate.
Forum: Exhaust and Mufflers 03-28-2013, 12:37 AM
Replies: 87
Views: 2,733
Posted By AnthonyWalter
Hahahaha, thats great. But wont that kill my back...

Hahahaha, thats great. But wont that kill my back pressure?
Forum: Exhaust and Mufflers 03-28-2013, 12:36 AM
Replies: 87
Views: 2,733
Posted By AnthonyWalter
Lol its all good. I was thinking about doing...

Lol its all good. I was thinking about doing that. I know a guy who has one and owes me big for screwin me out of my cummins.
Forum: Exhaust and Mufflers 03-28-2013, 12:34 AM
Replies: 87
Views: 2,733
Posted By AnthonyWalter
How would i do that???

How would i do that???
Forum: Exhaust and Mufflers 03-28-2013, 12:31 AM
Replies: 87
Views: 2,733
Posted By AnthonyWalter
Yeah ive done that. But every one of em seems to...

Yeah ive done that. But every one of em seems to be an sohc. Idk if that would effext anything
Forum: Exhaust and Mufflers 03-28-2013, 12:29 AM
Replies: 87
Views: 2,733
Posted By AnthonyWalter
Do the cats actually kill the rumble?

Do the cats actually kill the rumble?
Forum: Exhaust and Mufflers 03-28-2013, 12:27 AM
Replies: 87
Views: 2,733
Posted By AnthonyWalter
Yeah. I had a 3.0 in my first truck and then got...

Yeah. I had a 3.0 in my first truck and then got a truck with a 4.0.
Showing results 1 to 25 of 119