Ford Ranger Forum - Forums for Ford Ranger enthusiasts!
  #10096  
Old 05-16-2010, 02:43 AM
Coleosis Coleosis is offline
The Sickest
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 451
Default Re: FRF Afterhours

Quote:
Originally Posted by mikesturbo94 View Post
Lol my bad I found them 197 a wheel and they are only 15s
15s are good. Put a lil more rubber on them, better for the wheel when you hit unavoidable potholes and shit.
  #10097  
Old 05-16-2010, 02:48 AM
mikesturbo94 mikesturbo94 is offline
No foolin it was spoolin
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,383
Send a message via MSN to mikesturbo94
Default Re: FRF Afterhours

Yea yea my roads are taken care of pretty well so I do t have to worry about it as much plus I'm running a 40 series tires that's why I won't go bigger than a 17" wheel 40s still have some sidewall they aren't quite rubberbands lol
__________________
2008 ford escape xlt 3.0 v6 4x4

94 xlt 5spd longbed,
Was a built 2.3 turbo currently no motor or trans
5.0 swap coming soon
6/5 drop with dream beams,8.8 373 posi,17x9 wheels,swp seats,8k hids, autometer guages, Wideband o2, shiftlight, illusive trans x-member, 01-04 4x4 front bumper
PNW Crew
AC
  #10098  
Old 05-16-2010, 03:57 AM
smakes smakes is offline
Banned
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 3,005
Default Re: FRF Afterhours

Quote:
Originally Posted by mikesturbo94 View Post
What you think of these wheels on my truck they are the same size I have now 17x9
your nuts conk, those are wheels with a huge offset, theyd never tuck on your truck, hell i dont even think you could put them on low as you are
  #10099  
Old 05-16-2010, 04:22 AM
ecdak ecdak is offline
I has a mazda
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 32
Send a message via Yahoo to ecdak
Default Re: FRF Afterhours

whats up. Just bored and seeing who is here.
  #10100  
Old 05-16-2010, 04:30 AM
Coleosis Coleosis is offline
The Sickest
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 451
Default Re: FRF Afterhours

Is there a website I can type in my vin and check on parts prices from the dealership? I need to get a hydraulic clutch cylinder or something and I guess I have to give them the vin because if I just tell them 4.0 2wd ranger, they are going to give me the wrong one...IDK my buddy is confusing me :/
  #10101  
Old 05-16-2010, 04:33 AM
STL STL is offline
...............

 
Join Date: May 2009
Posts: 23,398
Default Re: FRF Afterhours

Quote:
Originally Posted by Coleosis View Post
Is there a website I can type in my vin and check on parts prices from the dealership? I need to get a hydraulic clutch cylinder or something and I guess I have to give them the vin because if I just tell them 4.0 2wd ranger, they are going to give me the wrong one...IDK my buddy is confusing me :/
It helps them find the part faster with the vin

They can type it in and then it will pull up virtually every single part that came on that truck from the factory.
__________________
2005 Edge

  #10102  
Old 05-16-2010, 04:40 AM
Coleosis Coleosis is offline
The Sickest
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 451
Default Re: FRF Afterhours

Quote:
Originally Posted by STL View Post
It helps them find the part faster with the vin

They can type it in and then it will pull up virtually every single part that came on that truck from the factory.
So I just have to wait until they open on monday to price it? Or should they be open today?
  #10103  
Old 05-16-2010, 05:17 AM
STL STL is offline
...............

 
Join Date: May 2009
Posts: 23,398
Default Re: FRF Afterhours

Closed on sundays around here and they close at noon on saturdays
__________________
2005 Edge

  #10104  
Old 05-16-2010, 05:30 AM
Ranger Sport Ranger Sport is offline
Ford Ranger Driver
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 2,137
Default Re: FRF Afterhours

i wanted a custom job bumper thingie, but it looks like its gonna be less of a hassle if i buy store, and this little one looks candy...

bull push guard

it's cheap, not what i wanted but still looks good imo (i'd find a black one of course), and hold 4 possible fogs, sweet.

wonder if i could find it in a store here or in ontario...
  #10105  
Old 05-16-2010, 05:39 AM
mikesturbo94 mikesturbo94 is offline
No foolin it was spoolin
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,383
Send a message via MSN to mikesturbo94
Default Re: FRF Afterhours

Quote:
Originally Posted by smakes View Post
your nuts conk, those are wheels with a huge offset, theyd never tuck on your truck, hell i dont even think you could put them on low as you are
It wouldn't be that exact wheel Alan just that style lol but idk lol if only I could yet fit before buying wheels lol
__________________
2008 ford escape xlt 3.0 v6 4x4

94 xlt 5spd longbed,
Was a built 2.3 turbo currently no motor or trans
5.0 swap coming soon
6/5 drop with dream beams,8.8 373 posi,17x9 wheels,swp seats,8k hids, autometer guages, Wideband o2, shiftlight, illusive trans x-member, 01-04 4x4 front bumper
PNW Crew
AC
  #10106  
Old 05-16-2010, 05:41 AM
mikesturbo94 mikesturbo94 is offline
No foolin it was spoolin
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,383
Send a message via MSN to mikesturbo94
Default Re: FRF Afterhours

Quote:
Originally Posted by Ranger Sport View Post
i wanted a custom job bumper thingie, but it looks like its gonna be less of a hassle if i buy store, and this little one looks candy...

bull push guard

it's cheap, not what i wanted but still looks good imo (i'd find a black one of course), and hold 4 possible fogs, sweet.

wonder if i could find it in a store here or in ontario...
That's not a bad lookin bumper there pat u could always drill wholes your self for fogs of have a plate welded onto it and them powered coated black
__________________
2008 ford escape xlt 3.0 v6 4x4

94 xlt 5spd longbed,
Was a built 2.3 turbo currently no motor or trans
5.0 swap coming soon
6/5 drop with dream beams,8.8 373 posi,17x9 wheels,swp seats,8k hids, autometer guages, Wideband o2, shiftlight, illusive trans x-member, 01-04 4x4 front bumper
PNW Crew
AC
  #10107  
Old 05-16-2010, 05:43 AM
Ranger Sport Ranger Sport is offline
Ford Ranger Driver
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 2,137
Default Re: FRF Afterhours

Quote:
Originally Posted by mikesturbo94 View Post
That's not a bad lookin bumper there pat u could always drill wholes your self for fogs of have a plate welded onto it and them powered coated black
well, this one is cheaper then the others i've seen, close to 100$ cheaper for the same basic quality, but more pre-drilled holes and instead of a thin plate, they put in an extra bar, i gotta say its growing on me...

oh and they sell it in black too, i just suck at ebay
  #10108  
Old 05-16-2010, 05:48 AM
mikesturbo94 mikesturbo94 is offline
No foolin it was spoolin
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,383
Send a message via MSN to mikesturbo94
Default Re: FRF Afterhours

Quote:
Originally Posted by Ranger Sport View Post
well, this one is cheaper then the others i've seen, close to 100$ cheaper for the same basic quality, but more pre-drilled holes and instead of a thin plate, they put in an extra bar, i gotta say its growing on me...

oh and they sell it in black too, i just suck at ebay
Lol well perfect then lol
__________________
2008 ford escape xlt 3.0 v6 4x4

94 xlt 5spd longbed,
Was a built 2.3 turbo currently no motor or trans
5.0 swap coming soon
6/5 drop with dream beams,8.8 373 posi,17x9 wheels,swp seats,8k hids, autometer guages, Wideband o2, shiftlight, illusive trans x-member, 01-04 4x4 front bumper
PNW Crew
AC
  #10109  
Old 05-16-2010, 05:51 AM
Ranger Sport Ranger Sport is offline
Ford Ranger Driver
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 2,137
Default Re: FRF Afterhours

waaaaa so much stuff i want, so little money.


is it just me, when i got my remote car starter installed, seeing my truck in pieces like that made it look cheap, less tough? Don't know how to put it in words, perhaps i was not meant to see it so vulnerable...haha
  #10110  
Old 05-16-2010, 06:07 AM
ranger101 ranger101 is offline
Ford Ranger Driver
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 2,571
Default Re: FRF Afterhours

What all did they take apart that made it look cheap?
__________________
2002 XLT 4X4
Auto 4.0L SOHC
8.8 w/ 4.10 L/S

Mods: Xcal 2, K&N Drop-In, Line-X, DSG Heads/Corners, 6000k Hi/Low HID's, 6K HID Fogs, Foglight Mod, Throttle Cable Mod, 6.5" Digital Designs, Rockford P400.4, 2 Sundown SA-15's, MB Quart DSC 2000.1d, Cranked T-Bars, 285/75/R16 Nitto Terra Grapplers
Closed Thread

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
FRF Official Burn out thread. Dcrymes99ranger Vehicle Snapshots 24 10-22-2010 10:08 PM
FRF Official Ranger with Mustang wheels thread.. Dcrymes99ranger Vehicle Snapshots 17 10-15-2010 06:47 AM
who will b the last to post in this thread tskater14 General Tech 3 10-06-2010 01:43 PM
This thread is for a photos of azgilamonster Vehicle Snapshots 34 09-15-2010 09:31 AM
Official 2010 FRF Branson meet pics thread. TheBearJeweler Meet & Greet Photos 19 06-15-2010 09:27 AM