Ford Ranger Forum - Forums for Ford Ranger enthusiasts!

Go Back   Ford Ranger Forum - Forums for Ford Ranger enthusiasts! > >
Forgot Password? Join Us!

Welcome to Ford Ranger Forum

Reply
 
Thread Tools Search this Thread

  #1  
Old 04-28-2011, 10:18 PM
ben10 ben10 is offline
slut life
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 3,014
Default bump proof!

look what josp767 is making for me! its close to being done! im gonna be bump proof in the front at least! yeah booooooooy! cant wait ti get this thing on and run into something! anyone wanna stand in front of my truck for a test run?!


__________________
99 extended cab, 4.0, auto, 33s, 4x4 lifted with some stuff done

98 2wd 2.5, 5 speed, dropped with some stuff done
Reply With Quote
  #2  
Old 04-28-2011, 10:18 PM
HazardousRanger HazardousRanger is offline
Hazardous to Your Health!
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 9,995
Default Re: bump proof!

adding lights?
__________________
Ford Ranger Edge Supercab, 2004 3.0 Auto, 2WD, 4.10 Axle 31x10.5x15 BF Goodrich All Terrain T/A KO's


My Truck Is My Mountain Bike's Ride!

Class III hitch, Rhino Bedliner, Almost Maxed T-Bar Crank, Tuff Country Add A Leaf, Custom Low Anchor Points, OEM ('99) Tow Hooks, Pro Comp Offroad Lights , Mustang Dome Light, Clear Corners, Slim Toolbox, Blinker Mod,Cargo Brake Light Mod,Expo Lighted Visors, Ultra Silverstar heads/fogs, Fog/high mod, Reverse/switched lights, Bike Fork Mounts
Reply With Quote
  #3  
Old 04-28-2011, 10:19 PM
Lil-Ford Lil-Ford is offline
ordinary ranger
 
Join Date: May 2009
Posts: 183
Default Re: bump proof!

bumper vs bumper lol
__________________
Just a slightly modified ford ranger
Reply With Quote
  #4  
Old 04-28-2011, 10:21 PM
Dabiscuit Dabiscuit is offline
Alrighty then
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 593
Default Re: bump proof!

Looks good. I'm definitely gonna be jealous lol
__________________
2003 Edge 4x4 4.0, 5 speed. Parting it out

For Sale: Superlift http://www.summitracing.com/parts/SLF-K358/
Reply With Quote
  #5  
Old 04-28-2011, 10:22 PM
HazardousRanger HazardousRanger is offline
Hazardous to Your Health!
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 9,995
Default Re: bump proof!

me too lol

----------

although id paint mine white just to be cool!
__________________
Ford Ranger Edge Supercab, 2004 3.0 Auto, 2WD, 4.10 Axle 31x10.5x15 BF Goodrich All Terrain T/A KO's


My Truck Is My Mountain Bike's Ride!

Class III hitch, Rhino Bedliner, Almost Maxed T-Bar Crank, Tuff Country Add A Leaf, Custom Low Anchor Points, OEM ('99) Tow Hooks, Pro Comp Offroad Lights , Mustang Dome Light, Clear Corners, Slim Toolbox, Blinker Mod,Cargo Brake Light Mod,Expo Lighted Visors, Ultra Silverstar heads/fogs, Fog/high mod, Reverse/switched lights, Bike Fork Mounts
Reply With Quote
  #6  
Old 04-28-2011, 10:24 PM
ben10 ben10 is offline
slut life
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 3,014
Default Re: bump proof!

hahaha bumper vs bumper, wanna meet half way? gas would kill me...

he is still adding light tabs, and beefing up the mounts, its coming unpainted, im going to have my dad paint it for me, he is a prfessional car painter, so i can have it any color i want, i was thinking about painting it to match my truck, but i think im just gonna go with a semi-gloss black.

hey steve its going to be so sick! you gotta get one!
__________________
99 extended cab, 4.0, auto, 33s, 4x4 lifted with some stuff done

98 2wd 2.5, 5 speed, dropped with some stuff done
Reply With Quote
  #7  
Old 04-28-2011, 10:27 PM
Lil-Ford Lil-Ford is offline
ordinary ranger
 
Join Date: May 2009
Posts: 183
Default Re: bump proof!

haha buddy my truck is probs so much worse on gas then yours i have to put 80 dollars in every 3 days lol ,,, shes breaking me
__________________
Just a slightly modified ford ranger
Reply With Quote
  #8  
Old 04-28-2011, 10:29 PM
ben10 ben10 is offline
slut life
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 3,014
Default Re: bump proof!

ouch thats harsh... i live super close to work, but last weekend i spend 200ish on gas in 3 days... gas blows. you got more pics of that truck?!
__________________
99 extended cab, 4.0, auto, 33s, 4x4 lifted with some stuff done

98 2wd 2.5, 5 speed, dropped with some stuff done
Reply With Quote
  #9  
Old 04-28-2011, 10:31 PM
Dabiscuit Dabiscuit is offline
Alrighty then
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 593
Default Re: bump proof!

Quote:
Originally Posted by ben10 View Post
hahaha bumper vs bumper, wanna meet half way? gas would kill me...

he is still adding light tabs, and beefing up the mounts, its coming unpainted, im going to have my dad paint it for me, he is a prfessional car painter, so i can have it any color i want, i was thinking about painting it to match my truck, but i think im just gonna go with a semi-gloss black.

hey steve its going to be so sick! you gotta get one!
Ill have to see it when you get it on. Is he putting a skid on it? Yeah go with black. I prefer flat but gloss will look good to.
__________________
2003 Edge 4x4 4.0, 5 speed. Parting it out

For Sale: Superlift http://www.summitracing.com/parts/SLF-K358/
Reply With Quote
  #10  
Old 04-28-2011, 10:34 PM
Lil-Ford Lil-Ford is offline
ordinary ranger
 
Join Date: May 2009
Posts: 183
Default Re: bump proof!

of mine ?? yeah man like 50 lol go to my page n look
__________________
Just a slightly modified ford ranger
Reply With Quote
  #11  
Old 04-28-2011, 10:35 PM
ben10 ben10 is offline
slut life
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 3,014
Default Re: bump proof!

i dont want really shiny, just a lil shiny lol, as for the skid plate no he isnt, its another 100 and i cant afford it right now.
__________________
99 extended cab, 4.0, auto, 33s, 4x4 lifted with some stuff done

98 2wd 2.5, 5 speed, dropped with some stuff done
Reply With Quote
  #12  
Old 04-30-2011, 04:15 PM
ben10 ben10 is offline
slut life
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 3,014
Default Re: bump proof!

update its all done and shipping out on monday!




__________________
99 extended cab, 4.0, auto, 33s, 4x4 lifted with some stuff done

98 2wd 2.5, 5 speed, dropped with some stuff done
Reply With Quote
  #13  
Old 04-30-2011, 04:50 PM
edgeman4.0 edgeman4.0 is offline
THE COMPLAINT DEPARTMENT
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 3,962
Default Re: bump proof!

how much?
__________________
2001 Ford Ranger Supercab (4dr), Oxford White, 4.0 Sohc, 4x4, Manual trans (hurst equipped), 4:10's, 3" body lift.
Quote:
Originally Posted by Demon-FX4 View Post
The Edgeman sees his prey and strikes out from the darkness.
Quote:
Originally Posted by Rango88 View Post
Dont f+ck with Ch+ck
Reply With Quote
  #14  
Old 04-30-2011, 04:51 PM
ben10 ben10 is offline
slut life
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 3,014
Default Re: bump proof!

i got it for 390 bucks including shipping.
__________________
99 extended cab, 4.0, auto, 33s, 4x4 lifted with some stuff done

98 2wd 2.5, 5 speed, dropped with some stuff done
Reply With Quote
  #15  
Old 04-30-2011, 06:18 PM
Ranger Sport Ranger Sport is offline
Ford Ranger Driver
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 2,137
Default Re: bump proof!

Love the look of the tubing, but wish there was a way to install it over the oem bumper instead of without.

I'd definately be in line to buy one, i'm in the market for active protection.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
bullit proof cars\trucks frodeezy Off Topic 43 02-13-2012 04:52 PM
Crash proof bike? HA! edgeman4.0 Laugh Factory 24 01-04-2011 04:04 AM
bump stops bigcountry Suspension Tech 2 02-21-2010 06:51 PM
Proof it drags dross93ranger Vehicle Videos 14 02-18-2010 05:07 AM
Driveline goes bump in the night. 02'4.04x4 Drivetrain Tech 8 12-11-2009 12:31 AM