Ford Ranger Forum - Forums for Ford Ranger enthusiasts!

Go Back   Ford Ranger Forum - Forums for Ford Ranger enthusiasts! > >
Forgot Password? Join Us!

Welcome to Ford Ranger Forum

Reply
 
Thread Tools Search this Thread

  #811  
Old 05-14-2012, 07:17 PM
727Designs 727Designs is offline
Car Audio N00b
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 469
Default Re: Show Your System

Quote:
Originally Posted by JayBird513 View Post
ONLY reason i MAY be going Kicker is cuz the guy said they would be good...he also recomended 2 JL 13's....
Obsidian, Sundown, Skar, Ascendant, Fi, Tantric, DAD, Digital Designs, etc > Kicker, JL, MTX, Alpine, etc.


Just because everyone and their brother doesn't run it doesn't mean it isn't good. Most of your mainstream companies are mass produced Chineese crap, or are extremely overpriced for what you get.
__________________
-Zach/727Designs-
2012 USACi SPL Mod 0-1000 GA State Record Holder
1988 Honda CRX Si - IASCA Stock Hatchback/Wagon 2
2000 Ford Expedition - IASCA Adv3/Heavyweight 160dB+ -SOLD-
Reply With Quote
  #812  
Old 05-14-2012, 07:20 PM
JayBird513 JayBird513 is offline
Rep'n da Ranger in P'cola
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 416
Default Re: Show Your System

ok, well like I said...i want to keep it under $410 and I wanna POUND!! If ya know what I mean ;D I want to be heard coming and I want my truck to rattle some parts off...I LOVE that deep loud bass...so, what would u recomend for me man?
__________________
Quote:
Originally Posted by RagerTom View Post
LOL 4 posts and already sheer epicness
03 FX2 Edge Ext. Cab. 3.0 V6. Step side, 2 MTX 10's, Thrush Welded Si/So.
Reply With Quote
  #813  
Old 05-14-2012, 07:22 PM
KyrosFactor KyrosFactor is offline
o_O
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 531
Default

He kinda told you.
__________________
98 Ford Ranger XLT 2WD
Cragar Soft 8's | BFGoodrich All Terrain T/A KO 31x10.5x15 | Kenwood KDC-X595 Headunit | K&N Air Filter | Mustang Dome Light | 5% Tint | Nightshaded Tails and Front Turns | 4x4 Valance | 35W 6K HIDs | Herculiner Bed liner |


www.conqueringcloth.com
Reply With Quote
  #814  
Old 05-14-2012, 07:28 PM
JayBird513 JayBird513 is offline
Rep'n da Ranger in P'cola
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 416
Default Re: Show Your System

ok, thats all fine and good...but im not TOOO fond on ordering something and having it shipped....it will cost me a CRAP LOAD to ship!!

----------

i mean i will if i HAVE to, but u KNOW im gonna get some ppl saying not to go mainstream and others sayn Kicker, JL, Alpine, etc. are good too....but, idk, i just want LOTS of info, i LOVEEE to learn this stuff!!
__________________
Quote:
Originally Posted by RagerTom View Post
LOL 4 posts and already sheer epicness
03 FX2 Edge Ext. Cab. 3.0 V6. Step side, 2 MTX 10's, Thrush Welded Si/So.
Reply With Quote
  #815  
Old 05-14-2012, 07:35 PM
727Designs 727Designs is offline
Car Audio N00b
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 469
Default Re: Show Your System

Quote:
Originally Posted by JayBird513 View Post
ok, thats all fine and good...but im not TOOO fond on ordering something and having it shipped....it will cost me a CRAP LOAD to ship!!

----------

i mean i will if i HAVE to, but u KNOW im gonna get some ppl saying not to go mainstream and others sayn Kicker, JL, Alpine, etc. are good too....but, idk, i just want LOTS of info, i LOVEEE to learn this stuff!!


You're looking around $341 shipped for the subs, $180 with free shipping for an Onyx 1500, $521 and you'll be pretty damn loud.

Or you can go with a slightly cheaper sub like a pair of Sundown E or Audioque SDC 2.0 on something like an Onyx 1k or something. Either way you'll be much happier than you would with the Kicker Comps. I'm not in much of a mood to really explain the details behind it, but look into it for yourself.
__________________
-Zach/727Designs-
2012 USACi SPL Mod 0-1000 GA State Record Holder
1988 Honda CRX Si - IASCA Stock Hatchback/Wagon 2
2000 Ford Expedition - IASCA Adv3/Heavyweight 160dB+ -SOLD-
Reply With Quote
  #816  
Old 05-14-2012, 07:41 PM
JayBird513 JayBird513 is offline
Rep'n da Ranger in P'cola
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 416
Default Re: Show Your System

ok, i KNOW that all the really good and LOUD systems have like DAD, and DD and Sundown etc. so, i will look into that!! THANKS! I will let ya know what i go with but I may do kickers just for sake of ease..lol, im lazy and HATE waiting!!
__________________
Quote:
Originally Posted by RagerTom View Post
LOL 4 posts and already sheer epicness
03 FX2 Edge Ext. Cab. 3.0 V6. Step side, 2 MTX 10's, Thrush Welded Si/So.
Reply With Quote
  #817  
Old 05-14-2012, 07:45 PM
727Designs 727Designs is offline
Car Audio N00b
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 469
Default Re: Show Your System

Quote:
Originally Posted by JayBird513 View Post
ok, i KNOW that all the really good and LOUD systems have like DAD, and DD and Sundown etc. so, i will look into that!! THANKS! I will let ya know what i go with but I may do kickers just for sake of ease..lol, im lazy and HATE waiting!!


Personally I would never sacrifice quality and performance for the sake of convenience.
__________________
-Zach/727Designs-
2012 USACi SPL Mod 0-1000 GA State Record Holder
1988 Honda CRX Si - IASCA Stock Hatchback/Wagon 2
2000 Ford Expedition - IASCA Adv3/Heavyweight 160dB+ -SOLD-
Reply With Quote
  #818  
Old 05-14-2012, 07:46 PM
Yeller Yeller is offline
Wow.So cobra.Very Ranger.
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 5,699
Default

Quote:
Originally Posted by 727Designs

Personally I would never sacrifice quality and performance for the sake of convenience.
X2

Better to get the best in the first place than to regret it when you want something bigger and better.

Sent from my iPhone using FRF App
__________________
Chrome Yellow 2001 Ranger Edge 3.0L V6/5spd
Reply With Quote
  #819  
Old 05-14-2012, 07:46 PM
JayBird513 JayBird513 is offline
Rep'n da Ranger in P'cola
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 416
Default Re: Show Your System

LOL, i know bro, but everyone is different and i learn things the HARD way *face palm*
__________________
Quote:
Originally Posted by RagerTom View Post
LOL 4 posts and already sheer epicness
03 FX2 Edge Ext. Cab. 3.0 V6. Step side, 2 MTX 10's, Thrush Welded Si/So.
Reply With Quote
  #820  
Old 05-14-2012, 07:48 PM
Yeller Yeller is offline
Wow.So cobra.Very Ranger.
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 5,699
Default

Quote:
Originally Posted by JayBird513
LOL, i know bro, but everyone is different and i learn things the HARD way *face palm*


Sent from my iPhone using FRF App
__________________
Chrome Yellow 2001 Ranger Edge 3.0L V6/5spd
Reply With Quote
  #821  
Old 05-14-2012, 07:49 PM
JayBird513 JayBird513 is offline
Rep'n da Ranger in P'cola
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 416
Default Re: Show Your System

ok, so i KNOW its stupid.....but I want that "HOLY CRAP!!!! ur roof is shaking and ur mirror fell off" effect from subs....will those Obsidian's do it?? :P
__________________
Quote:
Originally Posted by RagerTom View Post
LOL 4 posts and already sheer epicness
03 FX2 Edge Ext. Cab. 3.0 V6. Step side, 2 MTX 10's, Thrush Welded Si/So.
Reply With Quote
  #822  
Old 05-14-2012, 07:53 PM
tstrock tstrock is offline
Mods on mods on mods
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 246
Default

Dude listen to these guys. They are obviously telling you those subs are good. In my opinion kicker comps are pretty entry level. Plus 3 12's seem a little much for the back seat of a ranger. Good luck putting anything else back there.
__________________
Black 2004 Ford Ranger Edge 3.0 V6
Spindle lift on 31's
Reply With Quote
  #823  
Old 05-14-2012, 07:56 PM
Yeller Yeller is offline
Wow.So cobra.Very Ranger.
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 5,699
Default

Fosgate subs kick ass. My buddy has a (very underpowered) 10in in his mustang. Sounds freaking amazing.

Sent from my iPhone using FRF App
__________________
Chrome Yellow 2001 Ranger Edge 3.0L V6/5spd
Reply With Quote
  #824  
Old 05-14-2012, 07:56 PM
JayBird513 JayBird513 is offline
Rep'n da Ranger in P'cola
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 416
Default Re: Show Your System

ok, so, better for like 2 Sundown E series 12's? could I run them off my current amp? OR could I still (under $410) afford an amp that will run em?
__________________
Quote:
Originally Posted by RagerTom View Post
LOL 4 posts and already sheer epicness
03 FX2 Edge Ext. Cab. 3.0 V6. Step side, 2 MTX 10's, Thrush Welded Si/So.
Reply With Quote
  #825  
Old 05-14-2012, 07:58 PM
727Designs 727Designs is offline
Car Audio N00b
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 469
Default Re: Show Your System

Quote:
Originally Posted by JayBird513 View Post
ok, so i KNOW its stupid.....but I want that "HOLY CRAP!!!! ur roof is shaking and ur mirror fell off" effect from subs....will those Obsidian's do it?? :P
The 2 Obsidian 12's will come ALOT closer than 3 Kicker Comps or even 3 JL W1-2-3-4-5-6-blahblahblahblah (Only JL sub I really care for at all is the W7 and it's WAY out of your price range... it's not really a volume sub anyway, but they sound VERY clean).

Obsidian, Sundown SA, Skar VVX, Audioque SDC2.5, Ascendant Audio Arsenal, DAD KMH, etc are all solid 2.5" voice coil subs that would work well mated with a quality 1500 watt amp. Any bigger than 1500 you'll be needing to upgrade electrical so I'd stop at that point. Pair them with a good custom box and you'll be impressed.
__________________
-Zach/727Designs-
2012 USACi SPL Mod 0-1000 GA State Record Holder
1988 Honda CRX Si - IASCA Stock Hatchback/Wagon 2
2000 Ford Expedition - IASCA Adv3/Heavyweight 160dB+ -SOLD-
Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Show off that INK!!! FX4 Off Topic 790 11-26-2014 07:38 AM
The show pics mikesturbo94 Vehicle Snapshots 9 07-17-2010 11:49 AM
Car Show - 05/01/10 DisturbedESV Vehicle Snapshots 8 05-04-2010 07:33 PM
tonneau who has them and show them off blueovelboy Exterior Tech 20 03-12-2010 01:34 PM
Show My Posts GaryCN Site Announcements, Comments and Suggestions 6 10-21-2009 06:23 AM