Ford Ranger Forum - Forums for Ford Ranger enthusiasts!

Go Back   Ford Ranger Forum - Forums for Ford Ranger enthusiasts! > >
Forgot Password? Join Us!

Welcome to Ford Ranger Forum

Reply
 
Thread Tools Search this Thread

  #16  
Old 04-29-2010, 01:38 PM
DHEM DHEM is offline
Resident Red
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,003
Default Re: v8 swap

Yeah im really tired of seeing 350 powered everything. 350 mustang, 350 civic, 350 model t, 350 lawn mower, 350 ranger, 350 miata, 350 blender......
__________________
'05 2wd Ranger xl with the 3.0

MODS-Alpine head unit, throttle cable mod, Black Rock wheels, FX4 lvl II axle swap, pooleo's camo painted bezel and mustang dome, painted/aftermarket headlights/tails fold-a-cover and over 100 hp in stickers
Reply With Quote
  #17  
Old 04-30-2010, 09:20 AM
More_Cowbell More_Cowbell is offline
Chrome Dont Get You Home
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,169
Default Re: v8 swap

if you want to do something original go grab a jaguar v12 and throw it in there like i saw one at the junkyard the other day and was slightly tempted to grab it but didnt have the funds lol

i dont see very many bigblock builds or any dodge motors in a ranger grab yourself a 360 and be unique lol

but if it was me it would be a ford motor but my last name is ford so thats to be expected
but yeah im getting a bit sick of seeing 350's in everything saw an original shelby cobra body someone shoved a 350 into..
__________________
1990 Ranger Extended Cab
2.9L V6 5 Speed Transmission
Planning to put a 347 and a T-5 in it eventually

Quote:
Originally Posted by FireRanger View Post
It looks like someone attacked the front of the truck with a bedazzler.
Reply With Quote
  #18  
Old 04-30-2010, 10:27 PM
blue86sc blue86sc is offline
Learning to use the forums
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 6
Default Re: v8 swap

hey stig......4cyl ......reallty


F$$k you and my sbc
Reply With Quote
  #19  
Old 04-30-2010, 10:28 PM
blue86sc blue86sc is offline
Learning to use the forums
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 6
Default Re: v8 swap

would you like to touch it ???
Reply With Quote
  #20  
Old 09-23-2010, 07:58 PM
Fordfan444 Fordfan444 is offline
2004 Ranger XLT
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 2,309
Default Re: v8 swap

Quote:
Originally Posted by TheStig View Post
^^ custom is NOT a 350 small block

EVERY time i see a decent looking custom hotrod at a show i ask the owner whats under the hood and i almost ALWAYS hear "three fiddy"

its crap....no one does anything original anymore

i could understand reliable power in a pickup but for a toy hotrod IMHO do something that hasn't been done a billion times
X2
Reply With Quote
  #21  
Old 09-23-2010, 08:04 PM
Fordfan444 Fordfan444 is offline
2004 Ranger XLT
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 2,309
Default Re: v8 swap

Quote:
Originally Posted by More_Cowbell View Post
if you want to do something original go grab a jaguar v12 and throw it in there like i saw one at the junkyard the other day and was slightly tempted to grab it but didnt have the funds lol

i dont see very many bigblock builds or any dodge motors in a ranger grab yourself a 360 and be unique lol

but if it was me it would be a ford motor but my last name is ford so thats to be expected
but yeah im getting a bit sick of seeing 350's in everything saw an original shelby cobra body someone shoved a 350 into..
I'm also getting sick of seeing 350's in everything. The 350 is an official "me too" engine
A 350 in a Shelby Cobra?! That's Sacrilege
Reply With Quote
  #22  
Old 09-24-2010, 04:46 AM
expertbasser expertbasser is offline
Liking the Ford Ranger Forum
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 19
Default Re: v8 swap

Quote:
Originally Posted by 4banger83 View Post
the chevy motor is a last resort because i cant find a 302 in good condition around here and if they are in good shape theyre asking a butload for it or they are selling it as a whole car for way to much
Quote:
Originally Posted by TheStig View Post
^^ custom is NOT a 350 small block

EVERY time i see a decent looking custom hotrod at a show i ask the owner whats under the hood and i almost ALWAYS hear "three fiddy"

its crap....no one does anything original anymore

i could understand reliable power in a pickup but for a toy hotrod IMHO do something that hasn't been done a billion times



Ok, ok. STUPID question coming.........................

How about the FORD 4.2L? Yea, I know NOT much more than a 4.0L, BUT, with better injectors & a few extra hop ups (Intake, P&P, etc), I think this will not only fit easily, but haul azz! Besides, 2 EXTRA cylinders, MORE torque for BIGGER tires, & prob a bit better top end!

My reason; We had a F150 in the shop the other day, checking it out for the used car lot I've been working as a mechanic for going on 2 yrs now, & even the transmission APPEARED to be close to the 4.0L. Didnt have 2 long to look, as I was on a freakin water pump on a 96 Rodeo (3.2L......can u say PAIN right square in the A**!)

On another note, before being a mechanic where I am now, I had previous mechanice exp. from about 15 yrs ago. FOR 13.5 years.
__________________
2001 Ford Ranger (4 door)
4.0L SOHC Stepside
COLD Air intake
Extang VINYL Tonneau with WING
31X10.50X16 all around
2001 Ranger HARLEY DAVIDSON 100th Anniversary Edition! ALSO: Check out MY pictures!!!
Reply With Quote
  #23  
Old 09-24-2010, 01:45 PM
00jay 00jay is offline
Liking the Ford Ranger Forum
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 23
Default Re: v8 swap

i could see why some gets kinda upset about the the 350 cuz every ones got 1 in their ride. i got 3 of them. got it in a 79 and 98 camaro (98 is bored 40 over and some odd specs) and one on the stand ready to be put in a 90 s10 ... so yeah alot of people have 350s but i wouldnt say its original but i like what kinda hp it puts out. but i do like reds volvo swap lol does that thing give you good mpg's
__________________
94 XLT EXT. CAB in the making
Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
V8 swap mrphdvr 8-Cylinder Tech 5 03-04-2012 05:08 AM
3.0 to 4.0 Swap 4.0fan 4.0 SOHC / 4.0 OHV Tech 0 01-24-2010 09:59 PM
v8 swap in my 83 2wd 83rangerjoe 8-Cylinder Tech 2 01-19-2010 09:52 PM
5.0 Swap French2007 8-Cylinder Tech 13 01-11-2010 10:12 PM
LS1 Swap 46Tbird 8-Cylinder Tech 13 12-31-2009 05:27 PM